26 Oca 2009

neden biriktiriyorum, neden bu site?

neden yemek kitapları biriktirdiğim sorusuna verilecek birçok yanıt var gibi geliyor bana. ama yine de bir denemeli:

* zaten başka bir sürü şey biriktiriyorum çocukluğumdan beri. ondan olabilir mi?
* çıkış noktası "mutfak" isimli kitabı almamdı aslında. yoshimoto'nun bol ödüllü bir kitabı bu. eskişehir'de tesadüfen aldığım bir kitap. beni çarpan yemekle edebiyatın içiçeliğinin büyüleyiciliği olmuştu. kitapla birlikte içinde mutfak, yemek lafı geçen bütün kitapları aşırı bir iştahla toparlamaya başladığımı söyleyebilirim. sıradan yemek kitapları da dahil olmak üzere özellikle yemek edebiyatına gönül verdim; burada o kitapları da zamanla tanıtırım size. ancak şunu söyleyeyim, bizde türünün en iyisi tahsin yücel'den "mutfak çıkmazı"dır; yemek yapıyorum diyen herkesin okuması şart olan bir kitaptır.
* neyse ben böyle büyülene büyülene kitapları toplarken büyük bir açlık da çekmedim desem yalan olur... internette kitapçılarda saatlerimi harcadım, fiyatı düşen kitapları takip ettim. kitaplarla ilgli yazdığım dönemde yayınevlerinin "son çıkanlar" listesinde yemek kitaplarına rastlayınca ziyadesiyle heyecanlanarak "bana bunu mutlaka gönderin, yazacağım..." dedim. öyle öyle biriktirdim kitapları...
* ama doymadım, doymuyorum... eğer eski kitapları da toplayayım, bu da önemli bir kategori diyorsanız yine internette de sayfaları olan sahaflar imdadınıza yetişiveriyor. gg'den de hatrı sayılır kitap almışlığım var.
* bu zamanla şöyle de bir çılgınlığa dönüşüyor, içeriğini bilin bilmeyin, kitabın isminde size yemek çağrıştıran herhangi bir kitabı da ister oluyorsunuz. açlık diz boyu, yani bende böyle uzun zamandır. ismi on fincan, benim ekmeklerim, elma ağacı olan kitapları da almışlığım var...
* dediğim gibi büyüyen bir açlık bu... ama eski tarifleri paylaşma arzusu ağır bastı. bu site bu yüzden...